niedziela, 17 listopada 2013

Przyjaciele Zippiego: Uczucia - zazdrość 1/3


Kolejne zajęcia z cyklu uczucia związane były z zazdrością. Co to w ogóle jest za uczucie?... Dzieci najczęściej opisywały je jako złość i smutek. Czyż nie mają racji? Kto choć raz w życiu nie złościł się z zazdrości tak, że aż przy tym "zieleniał"? ;) Uczucie zazdrości towarzyszy każdemu niezależnie od wieku...
Podczas zajęć....
  • przypomnieliśmy sobie zdobyte informacje o smutku, złości i radości
  • podjęliśmy próby rozpoznania sytuacji, w których odczuwaliśmy zazdrość
  • stworzyliśmy ilustracje do opisanych scen z życia, w których byliśmy zazdrośni o kogoś lub o coś
  • wymyślaliśmy sposoby na radzenie sobie z zazdrością
Oto przykład opisanej sceny w której dziewczynka czuła zazdrość
"Kiedy do mnie raz przyszła koleżanka i została na noc i moja mama ją bardzo przytuliła, to ja czułam bardzo dużą zazdrość, bo to moja mama i byłam zła"



Biblioteczka