Rozpoznajesz te rośliny? Upiększają naszą salę lekcyjną. Poszukaj ich. Nazwij je. Podziel nazwę na sylaby, a jeżeli potrafisz, to na głoski również. Policzymy razem głoski (dla wybranych prostych nazw). Zapisz ilość głosek przy pomocy znaku, symbolu, figury geometrycznej (np. koła, pamiętając o kolorowaniu pola ;)).Powiedz, jak wygląda roślina w prawym górnym rogu obrazu. Jak wygląda ta roślina u nas w sali? Co zrobimy, żeby zakwitła? Powiedz, czego rośliny potrzebują do życia.
Jak myślisz, czy rośliny lubią dźwięki, muzykę? Jakie to mogą być dźwięki i jaka muzyka?
"Wiadomo już, że rośliny, które rosną przy dźwiękach muzyki są zdrowsze i mocniejsze niż te, które rosną w zupełnej ciszy. Pozostaje pytanie – jaką muzykę preferują rośliny? Liczne eksperymenty dowiodły, że rośliny dużo lepiej czują się „słuchając” muzyki klasycznej, szczególnie skrzypcowej, ale również i soft jazzu."[ https://www.urzadzamy.pl/]
Będziemy w klasie słuchać muzyki razem z naszymi roślinami i... Nie będziemy hałasować. Rośliny lubią spokojne dźwięki, a ludzie lepiej przy nich się uczą.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Proszę pani, ale pani wymyśla fajne zajęcia! Serce rośnie, gdy takie słowa słyszę w szkole.
Jeden obraz. Cztery popularne roślinki. Załatwiona edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza, społeczna, muzyczna, wystarczy dorzucić opowieść ruchową i wykonanie obrazu wybranej rośliny w edytorze graficznym. Na technice można wykonać oprawkę na donicę dla kaktusa. Taka jest edukacja zintegrowana. Kocham to!
>> Inspiracja: Ale to ciekawe Beata Skrzypiec, Jolanta Okuniewska, Sabina Piłat, Wyd. MAC Edukacja. Obrazy pobrane z https://pixabay.com/
