sobota, 7 marca 2015

Zegary

Praktyczne zajęcia matematyczne z wykorzystaniem zegarów :) Większość uczniów określała pełne godziny bez mojego wsparcia. Dzieci były zainteresowane również minutami. Liczyliśmy w pamięci dodając piątkami do 60. Zauważyliśmy ile minut jest w pełnej godzinie.

O której godzinie w telewizji jest dobranocka? (Cooo? Co to jest dobranocka?... Tu musiałam wyjaśnić, gdyż późno zorientowałam się, że to nie czasy dobranocek ;D) O której godzinie Kopciuszek zgubił pantofelek? O której godzinie rozpoczynamy lekcje, jeżeli do szkoły przychodzimy rano? O której godzinie wpiszę spóźnienie do dziennika? ;)




Dla chętnych były ćwiczenia typu:
Jeżeli duża wskazówka wskaże 3 a mała 12, to która to jest godzina?  Skąd wiecie, że to 15 minut? Jeżeli mamy 20 minut po godzinie 2, to ile minut zostało do godziny 3?

Dwóch uczniów bezbłędnie odpowiadało na takie pytania. Większość dzieci aktywnie dokonywała obliczeń, choć nie zawsze odpowiedzi były poprawne. Wszyscy dobrze się bawiliśmy.  Po zakończonych zajęciach wszyscy na wykonanych zegarach ustawiali pełne godziny i samodzielnie uzupełnili zadanie w ćwiczeniach :)