czwartek, 21 kwietnia 2011

Szkolenie: ADHD i "trudne zachowania"

15 IV 2011 r. Szkolenie na temat Jak postępować z dzieckiem z ADHD?
19 IV 2011 r. Szkolenie Trudne zachowanie, zaburzenia zachowania. Jak pracować z uczniem?

Z doświadczenia wiem, że z każdym dzieckiem można znaleźć wspólny język. Problem pojawia się jednak wtedy, gdy na zajęciach stajemy sami przed całą klasą i w tym samym czasie mamy wykonać wiele operacji myślowych (i nie tylko myślowych) na raz. Po pięciu godzinach skupiania uwagi i jednocześnie jej "podzielania" człowiek jest wykończony psychicznie (nie wspomnę już o męczącym, szkolnym hałasie).

Jedyna sytuacja, która (w dużym przybliżeniu i dla porównania) odpowiadałaby moim zdaniem wysiłkowi, jaki pokonuje nauczyciel każdego dnia w szkole jest pięciogodzinne, nieprzerwane prowadzenie samochodu w dużym mieście z dwójką małych dzieci, nastolatką i żoną obok (przy czym żona akurat miałaby zły nastrój i jakieś pretensje, dzieciaki kłóciły się o zabawkę, a nastoletnia córka rozmawiając przez telefon sprzeczałaby się z sympatią i od czasu do czasu "warczała" na młodsze rodzeństwo "prosząc" o chwilkę ciszy) ;) 

Bez wyuczenia się odruchów nie ma szans na wykonanie planu.