Dzisiaj dzieci pracowały w grupach. Zadanie było poważne. Każda grupa została zobowiązana do przygotowania przedstawienia teatralnego z wykorzystaniem rekwizytów. Scenariusz dowolny, ale postawiłam jeden warunek: każde dziecko w grupie musiało mieć własną rolę.
- Pierwsza grupa miała odegrać spektakl ruchem, mimiką i gestem.
- Druga miała do dyspozycji pacynki "Dzikie zwierzątka"
- Każde dziecko z trzeciej grupy miało narysować swoją postać na karcie i pokolorować ją.
- Dzieci z czwartej grupy miały do dyspozycji klocki, piankowe puzzle oraz pacynkę.
Wszystkie dzieci bardzo zaangażowały się w zabawę. Z pomocą ruszyłam grupie pierwszej, która miała niewielkie trudności z wykonaniem zadania. Dlaczego? Zauważyłam, iż w pozostałych grupach było przynajmniej jedno dziecko, które przyjęło rolę lidera, natomiast w tej musiałam sama przejąć "władzę" :)
Zanim dzieci przedstawiły swoje pomysły, dowiedziałam się od nich, jak wygląda praca w teatrze, jak należy się zachować, co to jest scena i kim jest aktor? Jeśli pojawiały się pytania, przy pomocy lalki Agatki udzielałam na nie odpowiedzi.
Oto, co wymyśliły dzieci (w wielkim skrócie) :))
Gr. I - Bajka pt "Smok Wawelski".
W rolach głównych:
- Książę Krak - Piotr Sz.
- Księżniczka - Hania L
- Szewczyk Dratewka - Kuba M.
- Smok Wawelski - Wiktor K.
- Narrator - wychowawczyni
Narrator opowiadał bajkę, a dzieci odgrywały swoje role. Wszystkim bardzo się podobał występ całej grupy. Rolę smoka wiwatowano na stojąco :)
Gr. II - Bajka pt "Doktor Tygrysek i chore zwierzątka"
W rolach głównych:
- Doktor Tygrysek - Paweł B.
- Zajączek Bolący Ząbek - Kornelia K.
- Miś Boląca Łapka - Damian P.
- Tygryski Bolące Główki (bliźniaki) - Patryk S.
- Myszka Bolące Uszko oraz narrator - Julia M.
Rekwizyty: pacynki oraz kostka dydaktyczna, która posłużyła za plac zabaw
Narrator wykazał się niezwykłą wyobraźnią i zdolnościami organizacyjnymi. Zwierzątka po kolei odwiedzały Doktora Tygryska, choć bardzo się go bały. Miły Doktor podawał lekarstwa na bóle i dzięki temu szczęśliwe zwierzątka mogły z radością bawić się wspólnie na kolorowym placu zabaw.
Gr. III - Bajka "O Kapciuszku, Sider-Manie, Skrzydlatych Wróżkach i Kotku Psotku"
W rolach głównych:
- Kapciuszek - Martynka S.
- Spider - Man - Mateusz J.
- Skrzydlate Wróżki - Jusla S., Julia M., Maja R.
- Kotek Psotek - Nikola R
- Narrator - Maja R.
Kapciuszek była bardzo samotna. Pewnego dnia spotkała sympatycznego Spider-Mana, który bardzo pokochał miłą dziewczynę i postanowił pojąć ją za żonę. W domu z Kapciuszkiem mieszkał Kotek Psotek, który na różne sposoby próbował przeszkodzić w ślubie. Kapciuszek ze smutku zemdlała. Skrzydlate wróżki zaopiekowały się dziewczyną, zaczarowały Kotka Psotka w kochanego Kotka i ubrały Kapciuszka w piękną suknię. Spider-Man lekkim pocałunkiem obudził Kapciuszka i od tej pory zyli długo i szczęśliwie. :))
Gr. IV - Bajka "O głodnym Kosmicie"
W rolach głównych:
- Kosmita oraz narrator - Kacper K.
- Motyl - Krystian Sz.
- Słońce - Bartek D.
- Domek - Kuba B.
- Krówka oraz 2 narrator - Szymon R.
- Kosmonauta - Patryk P.
Na Planecie, wokół której krążyło małe Słońce, wylądowała rakieta. Wyszedł z niej Kosmita, który był bardzo, bardzo głodny. Próbował zjeść wszystko, co zobaczył, ale... Motyl odleciał, Krówka uciekła, a Kosmonauta przestraszył Kosmitę. Ten uciekając potknął się o Domek, obok którego rosło drzewo z owocami. Kosmita najadł się ich, a to co zostało zabrał ze sobą do rakiety. Wrócił na swoją planetę, aby nakarmić innych kosmitów.
Ufff... Naprawdę się napracowały :) Najciekawsze jest to, że podczas takich improwizacji doskonale widać, którym dzieciom rodzice czytają bajki, a które z pociech siedzą przed telewizorem. Czytane bajki rozwijają wyobraźnię, koncentrację, percepcję słuchową. Telewizyjne bajki psują wzrok, odzierają z wyobraźni i częstokroć wzbudzają agresję.