- Na planszy są liczby od 1 do 8.
- Na planszy są litery od A do H.
- Na planszy jest wiele kwadratów.
- Są różne figurki większe i mniejsze.
Dorzuciłam do tego troszeczkę od siebie...
- Zaczęliśmy od zbiorów i podzbiorów. Nazywaliśmy, przeliczaliśmy elementy, porównywaliśmy liczebność.
- Przeszliśmy do przypomnienia sobie, co to jest oś symetrii. Znaleźliśmy poziomą, według której ustawialiśmy figury. Każdy mój ruch uczeń odwzorował po swojej stronie w lustrzanym odbiciu. Znaleźliśmy pionową oś, która rozdzieliła króla i królową.
- Zajęliśmy się planszą... Było liczenie pól białych i czarnych. Liczyliśmy ilość kwadratów, które zawierały w sobie dokładnie 4 pola. Jako ćwiczenie grafomotoryczne - kolorowanie parkietażu (kratownica).
- Omówiliśmy poruszanie się figur i pionków - ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej i orientacji przestrzennej.
- Podawaliśmy współrzędne ustawienia figur - kodowanie.
- Wreszcie sama gra, czyli strategia. Rozwijanie logicznego myślenia z uśmiechem i przyjmowanie ewentualnej porażki. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych.
Tak spędziliśmy radośnie dzisiejsze zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. :)